Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

  • Rosalinda ApS
  • CVR-nr. 40 93 87 29
  • Egeskovvej 5, Tolstrup, 8700 Horsens
  • info@taeppeshop.dk

Taeppeshop.dk handelsbetingelser er opdelt i afsnit. 

 

Betaling

 

Betaling som privat

Kreditkortbetaling med alle gængse betalingskort samt MobilePay. Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Betaling som erhverv

Som erhverv kan man også betale med betalingskort, der eftersendes faktura på købet til regnskabet. Købes der et skræddersyet tilbud til erhverv, vil der blive eftersendt faktura.

 

Fragt & leveringstid

 

Tæppeprøver

Ved køb af tæppeprøve(r) gives der gratis fragt.

 

Specialfremstillede tæpper leveres fra Tyskland med UPS

Ved køb under 3500 inkl. moms tillægges fragtomkostninger på 185,00 dkk. Ved køb over 3.500 inkl. moms. er der gratis levering til ønsket adresse, hvad end det er privat eller erhverv

 

Leveringstid  

 

  • Leveringstid på tæppeprøver er 7-10 hverdage 
  • Leveringstid på tæpper er 3-5 uger fra bestilling.

Vigtigt! I visse tilfælde, hvor transportøren ikke kan komme frem på grund af vejens beskaffenhed, eller ikke kan vende med det anvendte køretøj, så skal bestilleren selv sørge for den videre transport fra det nærmeste sted, hvor transportøren kan læsse varerne af eller fra den nærmeste terminal.

Er du i tvivl om dette, så kontakt venligst Tæppeshop.dk kundeservice for flere oplysninger, inden du bestiller. Du kan kontakte Taeppeshop.dk på: Info@taeppeshop.dk 

OBS REKLAMATIONER RETURNERES TIL ANDEN ADRESSE.

 

Ingen fortrydelsesret på speciallavede tæpper

 

Fortrydelsesret ved tæpper

Levering af varer (tæpper), som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. 

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen

 

Fortrydelsesret i erhvervskøb

Der er ingen fortrydelsesret i erhvervskøb

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarligt emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Hvor skal reklamationer sendes hen?

  • JAB TEPPICHE Heinz Anstoetz KG,
  • Dammheider Straße 67,
  • DE-32052 Herford
  • Zu: Die Musterabteilung

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Michael Prip på info@taeppeshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@taeppeshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

  • JAB TEPPICHE Heinz Anstoetz KG,
  • Dammheider Straße 67,
  • DE-32052 Herford
  • Zu: Die Musterabteilung

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

Bestilt den: _______________________________

Modtaget den: ____________________________

Forbrugerens navn: ____________________________________________

Forbrugerens adresse:  __________________________________________ 

Forbrugerens underskrift: ________________________  Dato: ______________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14.09.2023