Handelsbetingelser for TaeppeShop.dk

Taeppeshop.dk handelsbetingelser er opdelt i afsnit. 
Afsnit 1 omhandlende handelsbetingelser for speciallavede varer. 
Afsnit 2 omhandlende handelsbetingelser for standardvarer.  

Generelle oplysninger

  • Rosalinda ApS
  • CVR-nr. 40 93 87 29
  • Egeskovvej 5, Tolstrup, 8700 Horsens
  • info@taeppeshop.dk

 

Afsnit 1

Betaling – JAB Tæpper speciallavede varer 

Betaling som privat 

Kreditkort Betaling med alle gængse betalingskort samt MobilePay. Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen lægges til afsendelse på fabrikken.

Betaling som erhverv

Som erhverv kan man også betale med betalingskort, der fremsendes faktura på købet til regnskabet. Købes der et skræddersyet tilbud til erhverv, vil der blive eftersendt faktura.

Der kan også betales med EAN hvis du er er offentlig institution. 

Fragt & leveringstid – JAB speciallavede varer 

Tæppeprøver

Ved køb af tæppeprøve(r) gives der gratis fragt.

Leveringstid speciallavede varer 

  • Leveringstid på tæppeprøver er 7-10 hverdage 
  • Leveringstid på tæpper er 3-5 uger fra bestilling.

Vigtigt! I visse tilfælde, hvor transportøren ikke kan komme frem på grund af vejens beskaffenhed, eller ikke kan vende med det anvendte køretøj, så skal bestilleren selv sørge for den videre transport fra det nærmeste sted, hvor transportøren kan læsse varerne af eller fra den nærmeste terminal.

Er du i tvivl om dette, så kontakt venligst Tæppeshop.dk kundeservice for flere oplysninger, inden du bestiller. Du kan kontakte Taeppeshop.dk på: Info@taeppeshop.dk 

OBS REKLAMATIONER RETURNERES TIL ANDEN ADRESSE.

Ingen fortrydelsesret på speciallavede tæpper – JAB speciallavede varer 

Fortrydelsesret ved tæpper

Levering af varer (tæpper), som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. 

Bestiller du et tæppe, er det en god ide at tage højde for tolerance når du indtaster dine mål.

  • Tæpper med kantsyning (kvadratisk & rektangulære) er der tolerance på +/- 3%
  • Runde tæpper med kantsyning, løse runde tæpper og tæpper i specialform er tolerancen på +/- 1%

Vi godtager ikke reklamationer hvor tolerancen er under +/- 3 på kvadratiske og rektangulære tæpper. 

Vi godtager ikke reklamationer hvor tolerancen er under +/- 1 på runde og specialformede tæpper. 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen

Fortrydelsesret i erhvervskøb – JAB speciallavede varer 

Der er ingen fortrydelsesret i erhvervskøb

Reklamationsret – JAB speciallavede varer 

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarligt emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ved behandling af reklamation kan det tage op til 3 måneder. 
Vi, Taeppehsop.dk forsøger at gennemføre processen hurtigst muligt men er afhængige af JAB.de processer. 

Hvor skal reklamationer sendes hen? – JAB speciallavede varer 

  • JAB TEPPICHE Heinz Anstoetz KG,
  • Dammheider Straße 67,
  • DE-32052 Herford
  • Zu: Die Musterabteilung

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Klageadgang speciallavede varer 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@taeppeshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@taeppeshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

  • JAB TEPPICHE Heinz Anstoetz KG,
  • Dammheider Straße 67,
  • DE-32052 Herford
  • Zu: Die Musterabteilung

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

Bestilt den: _______________________________

Modtaget den: ____________________________

Forbrugerens navn: ____________________________________________

Forbrugerens adresse:  __________________________________________ 

Forbrugerens underskrift: ________________________  Dato: ______________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14.09.2023

 

Afsnit 2. 

Handelsbetingelser – Standardvarer 

Betaling

Taeppeshop modtager online betalinger med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay Online, ApplePay.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)

Taeppeshop.dk benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Taeppeshop.dk egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

Levering – Standardvarer 

Leveringstiden for din ordre hvis den er på lager, estimeret til at være 2-4 hverdage.

Taeppeshop.dk afsender varer med følgende: GLS – Erhverv, GLS – Privat, GLS – Pakkeshop, Postnord – Pakkeshop, Postnord – Privat, Postnord – Erhverv

Fragten bliver beregnet ud fra vægt.


Du vil kunne vælge imellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”.


Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.

Varer med status “Fjernlager, estimeret leveringstid 5-10 hverdage”, leveres indenfor omkring 5-10 hverdage +- 1-3 dage 

Varer med status “Fjernlager, estimeret 14-20 hverdage”, leveres indenfor omkring 14-20 hverdage +- 1-3 dage 

Varer med status “Pre-order” afsendes jvf. beskrivelse på produktet. 

Bestiller du varer som er på lager, kombineret med varer der er på fjernlager vil ordren blive sendt samlet. Ønsker du vi fremsender varerne som er på lager med det samme kan dette lade sig gøre mod bestilling af ekstra fragt. 

Bestilling af varer på fjernlager: Rammer leveringstiden ind i ferie eller helligdage kan Vi ikke garantere den lovede leveringstid på den eller de pågældende vare da vi kun levere i arbejdsdage. 

Levering af beskadigede varer 

Har du modtaget en eller flere varer som er defekte grundet hårdhændet behandling under fragt, vil vi kompensere for varen, enten ved at refundere eller erstatte. 

Du har som modtager selv ansvaret for at destruere eller bortskaffe varene som er defekte. 

Fortrydelsesret – Standardvarer 

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Den 14 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret.

Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.

Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal gives sendes på mail info@taeppeshop.dk. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.

Ved returnering vil beløbet tilbagebetales indenfor 1-3 uger eller ny varer sendes. 

Returnering – Standardvarer 

Ved varer der vejer under 20 kg og en længde under 200 cm koster returnering 49-69 dkk.
Varer der hører under denne gruppe bliver returneret med postnord eller GLS. 

Ved varer over 20 kg og en længde over 200 cm koster returnering fra 100 kr op til 399 kr. Alt afhængig af vægt, størrelse og landsdel.
Varer der hører under denne gruppe bliver afhentet af vores samarbejdspartner. 

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Taeppeshop.dk at vurdere varens stand.

Reklamationsret – Standardvarer 

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Taeppeshop.dk i rimelig tid efter varens modtagelse. 
Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Taeppeshop.dk dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Ved returnering kontaktes virksomheden:

Refundering af ordre. 

Ved. refundering af kontantbeløb vil det ske via godkendt betalingsløsning.

Refundering sker via din ordre, og kan tage op til 7-14 bankdage, dette er ikke noget Fletkurven.dk har inflydelse på. 

Refundering til eventuelle bank konti via Reg. & Konti nummer

Dette er ikke en mulighed, givent beløb kan kun tilbageføres via placeret ordre gennem Fletkurven.dk betalingsløsning. 

Taeppeshop.dk
Egeskovvej 5

Tlf:  +45 5170 6872

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Ved returnering vil beløbet tilbagebetales indenfor 1-2 uger eller ny varer sendes. 

Kundeservice – Standardvarer 

Du kan kontakte os på henholdsvis mail: info@taeppeshop.dk
Svartid op til 72 timer 

Telefon: +45 5170 6872
Telefontid: mandag til torsdag 13-14:00
Fredag og helligdage lukket. 

Vi forsøger altid at kommunikere i god tone, og det samme forventer Vi af dig som kunde. Der vil ikke blive besvaret mails eller telefon hvis der bruges aggressiv eller unødvendig sprogbrug. 

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med Taeppeshop.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Taeppeshop.dk og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for Taeppeshop.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige i Taeppeshop.dk er: Andreas Damgaard Prip

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos Taeppeshop.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@taeppeshop.dk

Cookies
På https://taeppeshop.dk/ anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://taeppeshop.dk/, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Taeppeshop.dk hjemmeside.

Forbrugerbeskyttelse

Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Klagemuligheder

Klager over produkter kan sendes til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu

Ved klage skal vores email adresse angives: info@fletkurven.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.