Handelsbetingelser for TaeppeShop.dk
Generelle oplysninger
- Rosalinda ApS
- CVR-nr. 40 93 87 29
- Arresøvej 4, 8240 Risskov
- info@taeppeshop.dk
Når du handler på Taeppeshop.dk indgår du juridisk aftalen med Taeppeshop,dk, CVR-nr. 40 93 87 29, Arresøvej 4, 8240 Risskov
Betingelserne finder anvendelse på alle aftaler mellem kunden og Taeppeshop.dk
1: Bestilling, priser og sprog
Du kan bestille vores varer via vores Taeppehsop.dk. Hvis du har forespørgsler til varer som ikke er på siden, vil vores salgspersonale hos Taeppeshop.dk hjælpe og guide dig i købsprocessen.
3: Betaling
Betaling som privat
Kreditkort Betaling med alle gængse betalingskort samt MobilePay.
Betaling som erhverv
Som erhverv kan man også betale med betalingskort, der fremsendes faktura på købet til regnskabet. Købes der et skræddersyet tilbud til erhverv, vil der blive eftersendt faktura.
Der kan også betales med EAN hvis du er er offentlig institution.
På hjemmesiden kan der betales med:
- Dankort
- Visa
- Visa/Dankort
- Visa Electron
- Mastercard
- Maestro
- JCB
- MobilePay
Der opkræves ikke gebyr for betalingskort på hjemmesiden.
Når du lægger en ordre på Taeppeshop.dk er der tale om specialproducerede varer. Derfor hæves pengene på din konto med det samme. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Du er som kunde ved Taeppeshop.dk sikret fuld levering af din ordre.
Taeppeshop.dk har leverandørgaranti på alle ordre. Leverandørgaranti betyder at skulle Taeppeshop.dk ikke være i stand til at leverer din ordre, forpligter Leverandøren sig til at leverer hele din ordre – uden ekstra omkostning.
4: Fragt
Tæppeprøver
Ved køb af tæppeprøve(r) gives der gratis fragt.
Gulvtæpper
Ved køb af tæppe under 3000,00 Dkk. 199 kr.
Ved køb af tæppe over 3000,00 Dkk. Gratis
5: Levering
Levering sker med UPS. Er en vare forsinket, vil du få besked via e-mail eller telefon. Forsinkelse, der skyldes kundens forhold, f.eks. angivelse af en forkert leveringsadresse eller en omstændighed, som kunden bærer risikoen for, eller force majeure, kan ikke påberåbes af kunden.
OBS: Leveringstiden på tæpper er normalt 3-5 uger. Vær opmærksom på dette gælder kun normale omstændigheder, er der ferier eller helligdage kan leveringstiden være længere.
Vi leverer til hele Danmark, inkl. bornholm og ikke brofaste øer.
Du vil modtage en mail med Track & Trace-link, når ordren afsendes fra fabrikken.
Vigtigt! I visse tilfælde, hvor transportøren ikke kan komme frem på grund af vejens beskaffenhed, eller ikke kan vende med det anvendte køretøj, så skal bestilleren selv sørge for den videre transport fra det nærmeste sted, hvor transportøren kan læsse varerne af eller fra den nærmeste terminal.
Er du i tvivl om dette, så kontakt venligst Tæppeshop.dk kundeservice for flere oplysninger, inden du bestiller. Du kan kontakte Taeppeshop.dk på: Info@taeppeshop.dk
OBS REKLAMATIONER RETURNERES TIL ANDEN ADRESSE.
Levering: Ordrer med mere end 1 tæppe
Har du bestilt mere end et tæppe, kan det forekomme at tæpperne leveres adskilt, med dages mellemrum. Dette er normalt, da tæpperne ikke nødvendigvis produceres af samme person samme dag på samme produktions station.
6: Fortrydelsesret
De varer, du køber på hjemmesiden, er specialproducerede varer. Det betyder, at varen produceres efter dine ønsker. Der er derfor IKKE nogen fortrydelsesret. Hvis du mod forventning har fortrudt dit køb, kan vi desværre ikke give dig pengene retur, da produktet allerede er sat i produktion dagen efter bestilling.
OBS! Bestiller du et tæppe, er det en god ide at tage højde for tolerance når du indtaster dine mål.
- Tæpper med kantsyning (kvadratisk & rektangulære) er der tolerance på +/- 3%
- Runde tæpper med kantsyning, løse runde tæpper og tæpper i specialform er tolerancen på +/- 1%
Vi godtager ikke reklamationer hvor tolerancen er under +/- 3 på kvadratiske og rektangulære tæpper.
Vi godtager ikke reklamationer hvor tolerancen er under +/- 1 på runde og specialformede tæpper.
7: Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarligt emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Ved behandling af reklamation kan det tage op til 3 måneder.
Vi, Taeppehsop.dk forsøger at gennemføre processen hurtigst muligt men er afhængige af JAB.de processer.
- JAB TEPPICHE Heinz Anstoetz KG,
- Dammheider Straße 67,
- DE-32052 Herford
- Zu: Die Musterabteilung
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
8: Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@taeppeshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
- Center for Klageløsning
- Nævnenes Hus
- Toldboden 2
- 8800 Viborg
- www.naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@taeppeshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
9: Fragtskader
Modtages en pakke, hvor emballagen er synligt beskadiget, bukket, hullet eller trykket opfordres denne til at modtages med forbehold eller nægtes modtagelse. Venligst informer os med det samme i tilfælde af synlige fragtskader på info@taeppeshop.dk – gerne med billeder som dokumentation.
Ved ikke synlige fragtskader, altså hvor indholdet er skadet, skal dette meddeles til på info@taeppeshop.dk inden for 7 dage. Overholdes dette ikke, frafalder reklamationsretten.
10: Kunde- & Privatlivspolitik
Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.
For at du kan indgå aftale med Taeppeshop.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Taeppeshop.dk og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte for Taeppeshop.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige i Taeppeshop.dk er: Andreas Damgaard Prip
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos Taeppeshop.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@taeppeshop.dk
Cookies
På https://taeppeshop.dk/ anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.
Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://taeppeshop.dk/, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Taeppeshop.dk hjemmeside.
Forbrugerbeskyttelse
Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
- JAB TEPPICHE Heinz Anstoetz KG,
- Dammheider Straße 67,
- DE-32052 Herford
- Zu: Die Musterabteilung
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
Bestilt den: _______________________________
Modtaget den: ____________________________
Forbrugerens navn: ____________________________________________
Forbrugerens adresse: __________________________________________
Forbrugerens underskrift: ________________________ Dato: ______________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
11: Forbehold for priser, ordrebekræftelse og farvegengivelse
Der tages forbehold for udgåede varer, tastefejl, prisfejl og -ændringer, ligesom vi forbeholder os ret til at annullere ordrer, vi ikke kan ekspedere grundet disse vilkår. Mailen, der modtages efter at en ordre er gennemført er således alene en kopi af indkøbskurven, og ikke Taeppeshop.dk accept på, at handlen gennemføres.
Ligeledes tager vi forbehold for mulige afvigelser hvad angår dessinfarver gengivet på hjemmesiden. Vi forsøger udelukkende at publicere naturtro billeder, men billedfarverne kan variere fra skærm til skærm. Vi anbefaler altid at du som kunde erhverver dig en tæppeprøve inden køb, for at sikre korrekt udtryk i farve og kvalitet